OPAS: Vahvaksi ja voitokkaaksi ikääntymisestä huolimatta!

Vahva ja hyvä olo ei vaadi ihmettä – se vaatii sinun panostasi ja huolenpitoa omasta kehostasi. Voit katkaista heikkenemisen kierteen viittä tehokasta liikettä hyödyntäen, ja niistä koostetun harjoituksen avulla. Rob avaa aihetta alla olevalla videolla tarkemmin.

Olemme kehittäneet viiden tehokkaan perusliikkeen ilmaisen oppaan, joka sisältää tarkat ohjeet liikkeiden suorittamiseksi, jotta sinä voit harjoitella turvallisesti ja huolettomasti kotona. Lataamalla oppaamme saat myös esimerkin harjoituksesta, jota noudattamalla otat askeleen vahvempaan suuntaan jo nyt!

Kaikki liikunta on hyvästä! Tärkeää on kuitenkin liikuttaa kehoa mahdollisimman monipuolisesti – pelkät kävelylenkit eivät riitä ylläpitämään lihaskuntoa!

Onko omasta kunnosta huolehtiminen jäänyt toiselle sijalle? Tai oletko kenties aktiivinen kävelijä, mutta lihaskunto on rapistumassa?

Lihasmassa vähenee salakavalasti ikääntymisen seurauksena. Eläkeikään ehtinyt on saattanut menettää jo lähes puolet lihasmassastaan, mikäli ehkäisevää harjoittelua ei ole tehty. Tähän ikävään kehityskulkuun voi onneksi vaikuttaa harjoittelun avulla. Ikäviä muutoksia voidaan merkittävästi vähentää, mikäli omiin arjen liikuntatottumuksiin otetaan mukaan monipuolista ja lihaskuntoa aktivoivaa liikuntaa. Ihmisen kyky kehittyä harjoittelun tuloksena jatkuu läpi elämän, joten koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa.

5 kuntoliikettä opas

Opas esittelee 5 tärkeää liikettä, joita jokaisen ikääntyvän tulisi tehdä, sekä tehokkaan harjoituksen, jossa liikkeet tulevat käyttöön. Opas toimitetaan kätevästi sähköisenä pdf-tiedostona.

Tämä on sinun tilaisuutesi kokeilla, miltä uuden liikuntarutiinin ottaminen omaan arkeen tuntuu.

Oppaan liikkeet kehittävät toimintakyvyn kannalta tärkeitä elementtejä, eli voimaa, tasapainoa ja liiketaitoa. Muutaman viikon harjoittelun jälkeen alamme useimmiten näkemään ensimmäisiä konkreettisia tuloksia. Haluaisitko sinä olla parin viikon päästä hieman vahvempi?

Pienestä on hyvä aloittaa, ja kun terveemmän elämän nälkä kasvaa syödessä, tarjoaa Elokunto myös lisää mahdollisuuksia oman kehon liikuttamiseen vieläkin monipuolisemmin ja erilaisille kehoille yksilöidymmin.

Eläkeläinen kyykkää

Lataamalla vahvan ja voitokkaan eläkeläisen 5 teholiikettä, pääset mukaan elokuntoilijoiden sähköpostilistalle, jossa kerromme vinkkejä senioriliikuntaan sekä jaamme tärkeitä tietoiskuja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin aiheista.

Säännöllisen liikunnan aloittaminen voi tuntua vaikealta etenkin silloin, jos oma kunto on vuosien saatossa selkeästi rapistunut. Elokunto-tiimi varmistaa, että harjoittelun aloittamisesta tulee sinulle mahdollisimman helppoa, olit sitten missä kunnossa tahansa.

Oppaan avulla pääset kehittämään voimaa, tasapainoa ja liiketaitoa. Haluamme että jatkossa otteesi on lujempi, askelesi vakaampi ja liikkumisesi sulavampaa.

Elokunto-tiimiin kuuluu kaksi fysioterapeuttia (Antti ja Mia), senioreihin erikoistunut valmentaja (Heidi) sekä kaksi hyvinvointialan yrittäjää (Andreas ja Rob)

(Vasemmalta: Heidi, Andreas, Mia, Antti ja Rob)

NYT ON OIKEA HETKI KÄYNNISTÄÄ MUUTOS – TILAA OPAS KÄYTTÖÖSI!

Aloita kevyesti tarjoamillamme ilmaisilla vahvan ja voitokkaan eläkeläisen teholiikkeillä

Kun saat liikkeet osaksi arkiliikuntaasi, voit laittaa lisää vaihdetta silmään yhdessä muiden elokuntoilijoiden kanssa Elokunnon sähköisessä liikuntapalvelussa!

Löydät sivumme myös Facebookista @Elokunto sekä Instagramista @elokunto. Elokunto.fi sivulla voit lukea tarinamme sekä blogeja senioriliikunnasta.

Tilaa ilmainen opas itsellesi alla olevan lomakkeen kautta!

Lisäämme sinut samalla sähköpostilistallemme. Täytä lomakkeeseen yksinkertaisesti nimesi ja sähköpostiosoitteesi.

Tärkeä huomio: Muistathan tarkistaa sähköpostisi ilmoittautumisen jälkeen! Lähetämme sinulle sähköpostin, jossa pyydämme vahvistamaan ilmoittautumisesi. Muistathan tarkistaa myös roskapostikansiosi tai mahdollisen tarjoukset-välilehden, jos viesti ei näy postilaatikossasi.

Valikko